Angående "Dagens failbild"




Ang. den här bilden som finns på http://ponnysanning.blogspot.com/
Jag känner egentligen inte att det behövs något försvar eller liknande, 
men eftersom det inte är jag som rider så vill jag gärna försvara min kompis. 
Det är alltså en god vän till mig som rider, som aldrig ridit hästen förut. 
Hästen var trött, det var varmt men hon ville prova att hoppa ett litet kryss 
med min häst, som för övrigt inte är en alldeles okomplicerad häst. 
Sessan bestämde sig för att, som hon ibland gör, ta tag i bettet och rusa genom hindret. 
Vad gör man då? Hon rycker alltså INTE i munnen på henne, Sessan körde upp huvudet 
och sprang igenom hindret.
Det är också en ÖGONBLICKSBILD, en mikrosekund 
där det gick lite fel. Sessan är mitt ALLT och jag gör ALLT för henne, 
jag skulle ALDRIG medvetet göra något för att göra henne illa. 



"Stackars häst. Hoppas verkligen INTE att ryttaren gör om det där. För om ryttaren rider 
sådär så tycker jag det är dags att sluta rida." 

JA. Låt oss alla sluta rida för att vår anonyma vän säger det.

Jag är inte ute efter att bortförklara eller att döma någon. Var och en gör som han eller hon själv vill. 
Man blir bara sårad, eftersom personen i fråga inte vet NÅGONTING om mig, min häst eller mitt liv. 

Hoppas ni har en underbar helg, det har jag haft!

Puss och kram 

/Ellen

Kommentarer
Postat av: Hanna

SV Tack :D



tråkigt med anonyma människor som "vet bäst" , dock bara å strunta i dom :)

2011-07-17 @ 11:35:54
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: dressyrteam-3 satsande dressyrtyttare

Bra att du kan säga ifrån, det är bara fega människor

som gör såna duma kommentarer jag slår vad om

att hon bara är avis på att du har en sån fin häst !



p.s ska vifölja varandra via bloglovin ?



Mvh dressyrteam

2011-07-21 @ 12:12:39
URL: http://dressyrteam.blogg.se/
Postat av: Lisa

Man kan ju inte dömma utifrån en bild hur en ryttare rider.

Och vet dom inte i vilken situation bilden är tagen så ska dom inte komma med några dumma kommentarer -.-

2011-10-31 @ 08:38:41
URL: http://malinsslavar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0